Onze aanpak

Wij gaan graag met u in gesprek over een eventuele verkoop van uw pand. Dit gesprek begint met een inventarisatie van uw belangen, wensen en behoeften. Afhankelijk van de uitkomst hiervan brengen wij in kaart wat de huidige waarde van uw pand is, de potentie ervan en de investeringen die nodig zijn om dit te realiseren. Hierin nemen wij ook de woonomgeving mee en onderzoeken wij de meest recente verkooptransacties in uw buurt.

In een persoonlijk gesprek met u delen wij de uitkomsten van ons onderzoek en presenteren we onze intenties en visie op het toekomstig gebruik van uw pand. Zo weet u wat de mogelijkheden zijn en bent u bij verkoop verzekerd van een maximale opbrengst. Wat uw keuze ook zal zijn, wij zorgen ervoor dat uw beslissing is gebaseerd op actuele en volledige informatie.

Stap 1

Aanvraag

Klik op ‘direct contact’ hiernaast en laat uw gegevens achter. Wij zullen dan zo spoedig mogelijk contact met u opnemen. Het is ook mogelijk om uw aanvraag telefonisch door te geven. Wij zijn bereikbaar op 020 – 808 12 61.

Stap 2

Inventarisatie

We plannen een afspraak voor een persoonlijke kennismaking bij u thuis, bij ons op kantoor of, als u dat liever heeft, online. We bespreken dan uw persoonlijke situatie en uw wensen en maken een inventarisatie van uw pand.

Stap 3

De uitkomsten

Op basis van de inventarisatie presenteren wij u de uitkomsten, ons advies en het scenario dat het best past bij uw situatie en uw pand. Ook dit gesprek kan bij u thuis, bij ons op kantoor of online worden gevoerd.

Waarom kiezen anderen voor FortStaete?

1. Kosteloze verkoop
Alle kosten voor de aankoop van uw pand – van overdrachtsbelasting, notariskosten (koop- en leveringsakte) en eventueel andere aan de aankoop gerelateerde kosten – zijn voor onze rekening.

2. Zorgeloos en transparant
Wij nemen de tijd om alle stappen van het verkoopproces zorgvuldig met u door te lopen en we zijn altijd bereikbaar voor vragen en advies. Wij nemen u graag het gehele verkoopproces uit handen.

3. Een optimale verkoopopbrengst
De waarde van uw pand stellen wij objectief vast, onder andere door ons te baseren op de meest recente en vergelijkbare verkooptransacties in de directe omgeving van uw pand.

4. Een goede toekomst voor uw pand
FortStaete streeft naar een optimale balans tussen maatschappelijke en bedrijfseconomische waarde. Opbrengsten investeren wij grotendeels terug in verbetering en verduurzaming van onze woningportefeuille.

5. Risicobeheer
Uw pand is waarschijnlijk meer dan 25 jaar geleden gebouwd. Wij verwachten dus geen nieuwbouw en begrijpen dat uw pand mogelijk niet voldoet aan de huidige bouwstandaarden. Wij zijn bereid een ouderdomsclausule op te nemen in de koopakte. Deze clausule vrijwaart u van aansprakelijkheid achteraf voor gebreken of achterstallig onderhoud.

Mogelijk is uw pand (deels) verhuurd waardoor u niet op de hoogte bent van mogelijke gebreken aan het pand. U woont immers zelf niet in de woning. In deze situatie zijn wij bereid een niet-zelfbewoningsclausule op te nemen in de akte waardoor u bent gevrijwaard van aansprakelijkheid achteraf omdat u niet op de hoogte bent van alle eigenschappen van de woning zoals u dat zou zijn als u er zelf zou hebben gewoond.

Ons team bestaat uit hoogopgeleide professionals met veel ervaring in de woningmarkt en wij investeren voor de lange termijn. Daarom is het voor ons geen probleem eerdergenoemde clausules op te nemen. Voor u betekent dit dat u achteraf niet voor vervelende verrassingen komt te staan.

6. Zekerheid
Wij hanteren geen financieringsvoorbehoud en geen ontbindende voorwaarden bij de koop.

7. Portfolio
Wij zijn gepassioneerd in wat wij doen. Dit heeft geleid tot een overtuigende portefeuille van transacties met nationale en internationale beleggers. Een overzicht van onze referentieprojecten kunt u terugvinden op de portfolio pagina.

Hoe ziet verkoop van mijn pand eruit?

Indien u op basis van onze analyse en inventarisatie besluit uw pand aan ons te verkopen, begeleiden wij dit traject kosteloos voor u. Dat doen we in de volgende eenvoudige stappen.

1. De koopakte
Uw wensen en onze onderlinge afspraken, inclusief koopsom en leveringsdatum, leggen we vast in een koopakte die wordt opgesteld door een gerenommeerde, onafhankelijke notaris. De notaris is uw aanspreekpunt voor vragen over de koopakte. Uiteraard staan wij u ook hierbij graag terzijde.

Na het verwerken van eventuele wijzigingen op de concept koopakte zorgen wij voor een definitieve akte die, onder toeziend oog van de notaris, op het notariskantoor of op afstand (online) door u en door ons wordt getekend.

2. De leveringsakte
Vóór de daadwerkelijke levering stelt de notaris een concept leveringsakte en een nota van afrekening op. De leveringsakte is een gecomprimeerde versie van de koopakte waarin de officiële overdracht geregeld wordt. In de nota van afrekening vindt u de bedragen die u toekomen. De notaris begeleidt dit deel van het proces terwijl ook wij bereikbaar blijven voor eventuele vragen en advies.

Niet eerder dan wanneer alle betrokkenen akkoord gaan met de afspraken in de leveringsakte, wordt deze op de overeengekomen leveringsdatum ondertekend. Dat gebeurt op het notariskantoor, onder toeziend oog van de notaris, of op afstand als u daar de voorkeur aan geeft.

3. De overdracht
Op de dag dat de leveringsakte wordt getekend vindt ook de overdracht van uw pand plaats. U krijgt op diezelfde dag de gelden via de notaris uitbetaald en wij ontvangen de sleutels. Een moment dat voor u het begin van een nieuwe fase markeert. Dit in de wetenschap dat uw voormalige pand bij ons in goede handen is en gereed wordt gemaakt om een thuis te worden van hoogstwaarschijnlijk een nieuwe generatie.

Neem contact op

Vraag een voorstel aan

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.